Hodnocení elektronických materiálů ke studiu 2011

Elektronické studijní materiály

Adam Jaroš, zástupce studentů 2. LF v akademickém senátu UK

Informace představují základní potřebu studenta při studiu. Klasické cesty jejich šíření jako učebnice či skripta jsou inherentně znevýhodněny zdlouhavým procesem nakladatelského řízení, potřebou je vytvořit v dostatečném množství a fyzicky distribuovat do rukou uživatelů.

Naproti tomu, elektronické šíření studijních materiálů umožňuje významně zkrátit čas od dokončení rukopisu k jeho užití, navíc takové materiály nejsou omezeny minimálním rentabilním nákladem a jejich pořizovací cena stejně jako ekologický dopad jsou zanedbatelné.

Elektronické studijní materiály se proto jak z důvodů logistických a ekonomických, tak svou aktuálností a specifičností stávají ceněným doplňkem klasických informačních zdrojů, bez kterého už si studenti téměř nedokážou studium představit.

Hodnocení

Na naší fakultě však mezi jednotlivými ústavy a klinikami existují podstatné rozdíly v kvalitě a kvantitě poskytovaných el. materiálů. Některá pracoviště nabízejí vysoce kvalitní prezentace a výukové programy pokrývající celý rozsah předmětu, jinde studenti získají stručnou osnovu látky a určité kliniky bohužel na tuto oblast zcela rezignovaly.

Opatření děkana 7/2010, kterým se přednostům ukládá, aby zajistili studentům přístup k prezentacím použitým při výuce, má za cíl tyto rozdíly dorovnat na vysokou úroveň využitím materiálů už vytvořených.

Předkládané hodnocení si klade za cíl (1) zmapovat současnou situaci napříč ročníky, (2) poskytnout konkrétní zpětnou vazbu ústavům a klinikám, (3) orientačně porovnat jednotlivá pracoviště, (4) zdůraznit vysokou hodnotu el. materiálů pro moderní studium medicíny, (5) vyzdvihnout pracoviště nabízející studentům vysoce kvalitní a užitečné elektronické materiály.

Metodika hodnocení

Hodnoceno bylo pokrytí látky (relativní kvantita) a kvalita prezentací.

Pokrytí jsme stanovili jako v procentech vyjádřený poměr položek sylabu předmětu, ke kterým pracoviště dodalo elektronické materiály, s celkovým počtem položek v sylabu.

Kvalita byla hodnocena slovně – hodnotitelé se vyjadřovali ve dvou oblastech po dvou podkategoriích:

Použitelnost

  • Overview – Jsou poskytované materiály vhodným zdrojem pro orientaci v daném předmětu?
  • Informativnost – Jsou materiály pouze přehledem, nebo naopak obsahují veškeré potřebné informace?
     

Zpracování

  • Formální stránka – Splňují materiály základní formální požadavky? (struktura, jméno autora, citace, zdroje)
  • Estetická stránka.
     
Hodnotitelé

Slovní hodnocení zpracovali dobrovolníci z řad studentů, kteří ve dvojicích nebo jednotlivě hodnotili podle společné metodiky předměty jimi absolvované v minulém akademickém roce.
 

Zpracování

Pro vzájemné porovnání bylo nutné převést jednotlivá slovní hodnocení na bodové skóre. MUDr. Jana Djakow přidělovala na základě sl. hodnocení 0–20 bodů (4x 0–5 bodů v jednotlivých podkategoriích).

Výsledné skóre jsme pak stanovili jako násobek pokrytí a bodů za kvalitu. Bylo tak možno dosáhnout 0–20 b.

Přehled výsledků
Vděčný student
Látka předmětů v této kategorii je pokryta kvalitními elektronickými materiály, které představují významnou pomoc při studiu. Děkujeme!
Celkové skóre > 12
Doufající student
Elektronické materiály dostupné pro tyto předměty mají zatím nedostatky v rozsahu či provedení, jsou však stále cenným zdrojem pro studium látky.
Celkové skóre 7,1 až 12
Nešťastný student
Pokud jsou materiály pro předměty v této kategorii vůbec dostupné, je jich málo a/nebo nejsou přínosné. Nicméně i zde lze sporadicky nalézt kvalitní materiály, za které je student o to vděčnější, že značí možnost změny.
Celkové skóre ≤ 7
\n"; if ($pxw == "biofyzika"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "lekarska_biologie_I"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "biochemie_I"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "anatomie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "histologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "osetrovatelstvi_I"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "prakticke_lekarstvi_I"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "prvni_pomoc"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "humanitni_zaklady_lekarstvi"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "latinska_lekarska_terminologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "lekarska_informatika"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "lekarska_biologie_II"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "vyvojova_biologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "biochemie_II"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "lekarska_mikrobiologie_I"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "embryologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "fyziologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "prakticke_lekarstvi_II"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "osetrovatelstvi_II"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "anglicka_terminologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "imunologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "patologicka_fyziologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "propedeutika_-_interni_cast"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "lekarska_mikrobiologie_II"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "patologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "propedeutika_-_pediatricka_cast"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "nuklearni_medicina"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "stomatologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "verejne_zdravotnictvi"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "epidemiologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "farmakologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "vnitrni_lekarstvi_I"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "chirurgie_I"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "ocni_lekarstvi"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "rehabilitace"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "pediatrie_I"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "otorinolaryngologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "zobrazovaci_metody"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "soudni_lekarstvi"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "preventivni_lekarstvi"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "telovychovne_lekarstvi"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "chirurgie_II_-_detska_chirurgie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "onkologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "urologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "infekce"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "dermatovenerologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "neurologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "psychiatrie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "vnitrni_lekarstvi_II"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "pediatrie_II"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "ortopedie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "gynekologie_a_porodnictvi_I"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "chirurgie_II_-_traumatologie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "klinicka_biochemie"): echo " \n"; endif; echo " \n"; if ($pxw == "klinicka_genetika"): echo " \n"; endif; ?>
1. ročník
Předmět Pokrytí Slovní hodnocení Celkové skóre
Biofyzika 100% 17 17 "; if ($pxw != "biofyzika"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
vysoká přehlednost dostatek informací většina formálně správná v některých přemíra textu
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
v některých prezentacích info nad rámec
 
Zdroj: Moodle
 
plný text
hodnocení
Lékařská biologie I 100% 17 17 "; if ($pxw != "lekarska_biologie_I"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
pokrývají plně rozsah plnohodnotný studijní materiál ucelené celky, dvojjazyčné slidy občas nečitelné obrázky horší kvality
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
také interaktivní příručka a test na Moodlu
 
Zdroj: Moodle
 
plný text
hodnocení
Biochemie I 90% 12 10,8 "; if ($pxw != "biochemie_I"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobrý přehled, co je důležité variabilní v závislosti na autorovi prezentace značně variabilní, často chybějící odkazy na zdroje u některých špatná
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Body: 2
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: stránky
 
plný text
hodnocení
Anatomie * 70% 11 7,7 "; if ($pxw != "anatomie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
spíše kostra, jen některá témata pouze kostra chybí citace u obrázků účelová
 
Body: 3
 
Body: 2
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
spíše jiné materiály než použité prezentace v přednáškách, většina přednášek chybí
 
Zdroj: stránky
 
plný text
hodnocení
Histologie 100% 7 7 "; if ($pxw != "histologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
pro orientaci v látce nedostatečná pouze obrázky, jiné než v přednášce, techniky pro laboranty, ne pro mediky jednotná struktura, ale chybějící odkazy na zdroje pouze obrázky
 
Body: 1
 
Body: 2
 
Body: 3
 
Body: 1
 
Pozn.:
přednášející uvádí některé informace jinak než v učebnicích, chybí ale odkazy na zdroje
 
Zdroj: Moodle
 
plný text
hodnocení
Ošetřovatelství I 30% 12 3,6 "; if ($pxw != "osetrovatelstvi_I"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
shrnutí daného tématu dostačující jako studijní materiál často pouze body, někdy nedávaly smysl čitelné
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 2
 
Body: 3
 
Pozn.:
materiály nejsou na netu, osobně od vyučujícího
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Praktické lékařství I 25% 13 3,25 "; if ($pxw != "prakticke_lekarstvi_I"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
doplňkový materiál, neshodují se se sylabem předmětu informativnost dostatečná stran PL, ale neshoduje se se sylabem, využitelné pro výuku v rámci předmětu rozličná formální úroveň dobře zpracované, čitelné, přehledné
 
Body: 2
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 4
 
Pozn.:
specifický předmět v rámci 1. ročníku, prezentace jsou vhodné k doplnění vědomostí, které nestihnou být předneseny v rámci jednoho týdne
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
První pomoc 0% 15 0 "; if ($pxw != "prvni_pomoc"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobrý přehled o látce dostačující k přípravě na zkoušku, kazuistiky ? přehledné, ale někde nakupený text
 
Body: 4
 
Body: 5
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
zpřístupnit na netu
 
Zdroj: vyučující (30%)
 
plný text
hodnocení
Humanitní základy lékařství nehodnoceno 0 nehodnoceno "; if ($pxw != "humanitni_zaklady_lekarstvi"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Pozn.:
spíše souhrn zajímavostí, na zkoušku jsou vyžadovány jiné věci než odpředneseny
 
Zdroj:  
 
plný text
hodnocení
Latinská lékařská terminologie nehodnoceno 0 nehodnoceno "; if ($pxw != "latinska_lekarska_terminologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Pozn.:
 
 
Zdroj:  
 
nehodnoceno
 
2. ročník
Předmět Pokrytí Slovní hodnocení Celkové skóre
Lékařská informatika 100% 19 19 "; if ($pxw != "lekarska_informatika"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
vysoká kostra pro seminář, popis ke zdrojům formálně požadavky splněny sjednocený styl, celkem přehledné
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Pozn.:
výuka dobře připravená a přínosná
 
Zdroj: Moodle
 
plný text
hodnocení
Lékařská biologie II 100% 16 16 "; if ($pxw != "lekarska_biologie_II"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobrý přehled o probíraných tématech různorodá, většinou dobrá většina formálně správná, často i citace a odkazy na další zdroje většina dobře provedena po estetické stránce
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Pozn.:
jedno z nejpokročilejších pracovišť, co se využívání el. materiálů týče
 
Zdroj: ?
 
plný text
hodnocení
Vývojová biologie 100% 14 14 "; if ($pxw != "vyvojova_biologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobrý přehled, co je důležité většinou vynikající, často obohaceno o recentní poznatky většinou chyběly citace, chybělo jméno přednášejícího, přehledné nevhodná barva písma a pozadí
 
Body: 4
 
Body: 5
 
Body: 3
 
Body: 2
 
Pozn.:
také interaktivní test na Moodlu
 
Zdroj: Moodle
 
plný text
hodnocení
Biochemie II 100% 13 13 "; if ($pxw != "biochemie_II"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
většinou dobrý přehled variabilní v závislosti na autorovi prezentace citace nebyly časté, ale často odkazy na další literaturu u některých špatná
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 4
 
Body: 2
 
Pozn.:
značná nesourodost mezi vyučujícími
 
Zdroj: stránky
 
plný text
hodnocení
Lékařská mikrobiologie I 60% 14 8,4 "; if ($pxw != "lekarska_mikrobiologie_I"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
pro orientaci dostatečná heslovité, logicky řazené, nestačí ke zkoušce formálně v pořádku  
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
některé přednášky chybí a problém se přihlásit do Mefanetu
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Embryologie 100% 7 7 "; if ($pxw != "embryologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
pouze podklad k semináři, jen kostra k učení nedostačující sjednocený vzhled, ale bez citací pouze obrázky
 
Body: 2
 
Body: 1
 
Body: 3
 
Body: 1
 
Pozn.:
dtto jako u histologie
 
Zdroj: Moodle
 
plný text
hodnocení
Fyziologie 50% 14 7 "; if ($pxw != "fyziologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
vysoká přehlednost spíše kostra, což není vnímáno negativně průměr, chybí citace, spíše pomocný materiál, formální stránka není vnímána jako důležitá značně variabilní, některé úhledné, jiné nepřehledné
 
Body: 5
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
podrobná poznámka k jednotlivým vyučujícím, značná nesourodost mezi vyučujícími
 
Zdroj: ?
 
plný text
hodnocení
Praktické lékařství II 50% 12 6 "; if ($pxw != "prakticke_lekarstvi_II"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
  například vodítko pro odběr anamnézy u PL chybí jméno autora relativně přehledná
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
dostupnost a nedostupnost na internetu není zásadní
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Ošetřovatelství II 0% 0 nehodnoceno "; if ($pxw != "osetrovatelstvi_II"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Pozn.:
k výuce nebyly používány prezentace, předáno CD s materiály, hledání v nich ale relativně náročně, přednášky nadšené, ale občas trochu nesourodé či zmatené
 
Zdroj:  
 
plný text
hodnocení
Anglická terminologie nehodnoceno 0 nehodnoceno "; if ($pxw != "anglicka_terminologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Pozn.:
 
 
Zdroj:  
 
nehodnoceno
 
3. ročník
Předmět Pokrytí Slovní hodnocení Celkové skóre
Imunologie 95% 20 19 "; if ($pxw != "imunologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
umožní získat představu o tom, co je důležité obsahově dostatečné ke zvládnutí zkoušky příkladné zpracování včetně autorů a literatury esteticky velmi zdařilé
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Pozn.:
využít plnou časovou dotaci předmětu
 
Zdroj: stránky
 
plný text
hodnocení
Patologická fyziologie 90% 14 12,8 "; if ($pxw != "patologicka_fyziologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
zevrubná kostra znalostí požadovaných ke zkoušce často spíše hesla, nestačilo by k přípravě na zkoušku formálně v pořádku  
 
Body: 5
 
Body: 2
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
na stránkách je tzv. repetitorium, velká část prezentací z přednášek chybí
 
Zdroj: stránky
 
plný text
hodnocení
Propedeutika – interní část 60% 16 9,6 "; if ($pxw != "propedeutika_-_interni_cast"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
spíše přehled důležitých pojmů text není vyčerpávající, ale není ani pouhou kostrou formální stránka zdařilá, uvedeni autoři, literatura esteticky velmi zdařilé
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Pozn.:
zveřejněn Pracovní text pro interní prope, který pokrývá 60 % sylabu, nikoliv použité přednášky, které zcela chybí
 
Zdroj: stránky
 
plný text
hodnocení
Lékařská mikrobiologie II 60% 13 7,8 "; if ($pxw != "lekarska_mikrobiologie_II"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobře udělané, ale neposkytují přehled, co je důležité obsahují většinu probírané látky některé nemají jméno přednášejícího, obrázky většinou bez citací vcelku sjednocený vzhled, u některých malé písmo na některých slidech s přemírou textu
 
Body: 3
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet, stránky
 
plný text
hodnocení
Patologie 40% 15 6 "; if ($pxw != "patologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobrá osnova pro zkoušku spíše kostra, ale uvedeno, že není plnohodnotným zdrojem formální stránka dodržena, odstraněny obrázky přehledné a funkční
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Pozn.:
většina z obecné patologie chybí
 
Zdroj: stránky
 
plný text
hodnocení
Propedeutika – pediatrická část 0% 0 0 "; if ($pxw != "propedeutika_-_pediatricka_cast"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Pozn.:
materiály nejsou k dispozici
 
Zdroj:  
 
plný text
hodnocení
 
4. ročník
Předmět Pokrytí Slovní hodnocení Celkové skóre
Nukleární medicína 95% 17 16,15 "; if ($pxw != "nuklearni_medicina"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
velice přínosný zdroj obsahují většinu informací ke zkoušce, dostatek obrázků v pořádku, pouze chybí odkazy na zdroje zvýraznění podstatných faktů by zjednodušilo orientaci
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet, stránky
 
plný text
hodnocení
Stomatologie 85% 16 13,6 "; if ($pxw != "stomatologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
většina pečlivě zpracována 1/3 pouze heslovitá stejné jednoduché formátování ok
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
učebnice je velkou pomocí
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Veřejné zdravotnictví 80% 17 13,6 "; if ($pxw != "verejne_zdravotnictvi"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
pomáhají orientaci v tématech obsahují většinu potřebných informací, použitelné jako samostatný studijní materiál většina formálně kvalitní a přehledná, absence pravopisných chyb prezentace se dobře prohlíží, horší přehlednost u prezentací o sociálním zabezpečení
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
chybí materiály ke zdravotnímu stavu obyvatelstva, péče o seniory, další zdroje informací lze ovšem zapůjčit na Ústavu
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Epidemiologie 90% 15 13,5 "; if ($pxw != "epidemiologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
orientační informace, důležité údaje vyznačeny kostra přednášky, dostatek informací, nejsou zdroje na další literaturu formálně převážně v pořádku, nejsou zdroje obrázků ok
 
Body: 5
 
Body: 3
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
chybí materiály Dr. Šmerhovského
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Farmakologie 90% 15 13,5 "; if ($pxw != "farmakologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
orientační informace, důležité vyznačeny kostra přednášek, odkazy na další info většinou nejsou strukturované, dodržují pravidla ok
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: stránky
 
plný text
hodnocení
Vnitřní lékařství I 90% 15 13,5 "; if ($pxw != "vnitrni_lekarstvi_I"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobré pokrytí sylabu, přehlednost většina potřebných informací formálně chybí odkazy, obrázky občas nejsou popsány (u prezentací z pneumologie ano), struktura dobrá v některých přemíra textu
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
pokud chybí, je to proto, že vyučující nepoužívá prezentaci (což není vždy na škodu)
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Chirurgie I 80% 15 12 "; if ($pxw != "chirurgie_I"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
pomáhají orientaci, je vyznačeno, co je důležité kostra přednášek, další informace a odkazy neobsahují dobře strukturované, dodržují formátování ok
 
Body: 5
 
Body: 3
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
rozdělit přednášky lépe na Mefanetu
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Oční lékařství 75% 14 10,5 "; if ($pxw != "ocni_lekarstvi"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
základní informace, k orientaci kostra přednášky, řada obrázků, ve kterých je však těžké se vyznat, nejsou popisky některé nedodržují základní pravidla formátování, chybí citace ok, některé prezentace přehnané množství textu na snímku apod.
 
Body: 5
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
prezentace, které nejsou na webu, je možné získat od přednášejících
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Rehabilitace 75% 13 9,75 "; if ($pxw != "rehabilitace"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
nad rámec základní orientace, lze použít ke zkoušce informativnost většinou dobrá, některé příliš stručné u některých chybí seznam použité a doporučené literatury  
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
není sylabus, k pokrytí použity zkouškové otázky, řada dalších přednášek pro fyzioterapeuty
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Pediatrie I 40% 16 6,4 "; if ($pxw != "pediatrie_I"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobrý nástroj pro opakování před zkouškou, kvalitně zpracované kostra přednášky, množství obrázků, grafů, schémat naprosto v pořádku dostačující
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 5
 
Body: 3
 
Pozn.:
dobré by bylo oddělit prezentace pro jednotlivé ročníky
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Otorinolaryngologie 44% 14 6,16 "; if ($pxw != "otorinolaryngologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
relativně rozsáhlé texty, nehodí se k opakování komplexně zpracovaná témata, malé množství obrázků formálně v pořádku mnohdy kontinuální text, těžší orientace
 
Body: 3
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet, stránky
 
plný text
hodnocení
Zobrazovací metody 40% 15 6 "; if ($pxw != "zobrazovaci_metody"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
hodí se pro opakovaní, dobře doplňují literaturu kompromis mezi kostrou a naučným textem, dostatek obrázků, chybí popisy v souhrnu dostačující, chybí odkazy na další literaturu, zdroje obrázků dostačující
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet, stránky
 
plný text
hodnocení
Soudní lékařství 35% 17 5,96 "; if ($pxw != "soudni_lekarstvi"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
důležité pojmy vyznačeny, k orientaci vhodné veškeré informace vyžadované u zkoušky, odkazy na další literaturu dobře strukturované, dodržují formátování ok
 
Body: 5
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
pouze z toxikologie a legislativy, ostatní k dostání od přednášejících
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Preventivní lékařství 15% 9 1,35 "; if ($pxw != "preventivni_lekarstvi"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
představují jen malý zlomek informací ze seminářů nedostačují ke složení SZZ, spíše doplněk než samostatný materiál nižší kvalita než u veřejného zdravotnictví, chybí úvodní snímky, jména apod. nelze se vyjádřit
 
Body: 2
 
Body: 2
 
Body: 2
 
Body: 3
 
Pozn.:
k výuce k dispozici další zdroje k zapůjčení na Ústavu
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Tělovýchovné lékařství nehodnoceno 0 nehodnoceno "; if ($pxw != "telovychovne_lekarstvi"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Pozn.:
 
 
Zdroj:  
 
plný text
hodnocení
 
5. ročník
Předmět Pokrytí Slovní hodnocení Celkové skóre
Chirurgie II – dětská chirurgie 100% 15 15 "; if ($pxw != "chirurgie_II_-_detska_chirurgie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobrá orientace v učivu část velmi dobrá informativnost, část pouze schémata a obrázky bez popisků prezentace včetně fotografií, formálně v pořádku  
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Onkologie 80% 16 12,8 "; if ($pxw != "onkologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
část jako kostra, část kompletní info dostatečná ke zkoušce bez problémů, chybí zdroje u obrázků  
 
Body: 4
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Urologie 80% 16 12,8 "; if ($pxw != "urologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
poskytují dobrou orientaci v učivu obsahují téměř veškeré potřebné informace kvalitní prezentace, formálně v pořádku, chybí zdroje obrázků  
 
Body: 4
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Infekce 75% 16 12 "; if ($pxw != "infekce"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobrá osnova pro zkoušku plnohodnotný studijní materiál splňují formální stránku, většinou odstraněny obrázky  
 
Body: 4
 
Body: 5
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Dermatovenerologie 85% 13 11,05 "; if ($pxw != "dermatovenerologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dobrá osnova pro orientaci v učivu prezentace bez fotografií, proto informativnost spíše malá formálně v pořádku, chybí zdroje obrázků  
 
Body: 4
 
Body: 2
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
chybí sylabus, hodnoceno dle rozvrhu
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Neurologie 70% 15 10,5 "; if ($pxw != "neurologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
adekvátní materiál k učení dostačující jako studijní materiál formální stránka dodržena, chybí zdroje, u několika není autor  
 
Body: 4
 
Body: 5
 
Body: 3
 
Body: 3
 
Pozn.:
různá přehlednost a funkčnost, bylo by vhodné sjednotit
 
Zdroj: Mefanet, stránky
 
plný text
hodnocení
Psychiatrie 70% 15 10,5 "; if ($pxw != "psychiatrie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
většinou dobrý přehled různorodá, většinou dobrá část jako prezentace, část účební texty  
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet, stránky
 
plný text
hodnocení
Vnitřní lékařství II 62% 14 8,68 "; if ($pxw != "vnitrni_lekarstvi_II"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
dostačující osnova k přípravě na zkoušku různorodá, většinou dostačující různá úroveň, často přehledně zpracované, formálně v pořádku, chybí zdroje  
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
bylo by vhodné sjednotit řazení na Mefanetu
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Pediatrie II 50% 15 7,5 "; if ($pxw != "pediatrie_II"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
adekvátní materiál k učení dobrá, pokud jsou formální stránka dodržena  
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Pozn.:
různá přehlednost a funkčnost, bylo by vhodné sjednotit
 
Zdroj: Mefanet
 
plný text
hodnocení
Ortopedie 60% 12 7,2 "; if ($pxw != "ortopedie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
rozsáhlý materiál ve wordu někde označeno, co je nad rámec zkoušky někdy chybí odkazy na literaturu, někdy chybí autor pouze word dokument
 
Body: 4
 
Body: 4
 
Body: 3
 
Body: 1
 
Pozn.:
 
 
Zdroj: Mefanet, stránky
 
plný text
hodnocení
Gynekologie a porodnictví I 0% 0 0 "; if ($pxw != "gynekologie_a_porodnictvi_I"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Pozn.:
Žádné materiály nebyly zveřejněny.
 
Zdroj:  
 
plný text
hodnocení
Chirurgie II – traumatologie 0% 7 0 "; if ($pxw != "chirurgie_II_-_traumatologie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body: 1
 
Body: 2
 
Body: 1
 
Body: 3
 
Pozn.:
jen jeden nekompletní text bez uvedení autora
 
Zdroj: Moodle
 
plný text
hodnocení
Klinická biochemie 0% 0 0 "; if ($pxw != "klinicka_biochemie"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Pozn.:
doporučená skripta pokrývají z velké části sylabus, část seminářů je přednášena bez prezentací
 
Zdroj:  
 
plný text
hodnocení
Klinická genetika nehodnoceno 0 nehodnoceno "; if ($pxw != "klinicka_genetika"): echo " více... "; else: echo " "; endif; echo "
Overview: Informativnost: Formální stránka: Estetika:
       
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Body:
 
Pozn.:
vystavuje část prezentací, výukový text a velké množství neutříděných materiálů na začátku každého bloku, výsledkem je velká nepřehlednost
 
Zdroj:  
 
plný text
hodnocení

* Aktualizováno 23. 1. 2012


Hodnotitelé, poděkování

Adam Jaroš

Elektronické materiály hodnotilo dvanáct studentů. Na tomto místě bych jim chtěl poděkovat za spolupráci a ochotu přispět svojí prací k vzniku tohoto přehledu. Věřím, že může nezanedbatelně přispět dalšímu zvýšení kvality a přístupnosti výuky na naší fakultě.

Hodnotitelé:

Barbora Cvičková
Michal Enter
Tomáš Hecht
Zdeňka Homolková
Adam Kalina
Vladimír Koucký
Patrik Matras
Erik Nedorost
Aleš Přech
Pavel Svítil
Hana Šedivá
Zdeněk Šteffek

Prostor pro vaše vyjádření

Poslední aktualizace: 14. 1. 2019 / MUDr. Jana Djakow