Výsledky studentské evaluace v roce 2011/2012

Začátkem nového akademického roku byli s výsledky loňské studentské evaluace výuky seznámeni přednostové ústavů a klinik naší fakulty, nyní zveřejňujeme analýzu výsledků i na našem webu, kde je k dispozici všem členům naší akademické obce.
 
Jak víte, studentská evaluace výuky probíhá již několik let elektronickou formou a je anonymní. Děkujeme všem studentům, kteří se v roce 2011/2012 studentské ankety zúčastnili, a chceme je ujistit, že poznatky vzešlé z ankety využíváme při další snaze o zvyšování kvality výuky na naší fakultě. Již v tomto roce mohou studenti zaznamenat některé změny v rozvrhu, ke kterým jsme přistoupili i na základě studentské ankety, jejíž výsledky jsme ověřovali i dalšími způsoby (například strukturovanými rozhovory se studenty o kvalitě výuky na naší fakultě).
 
Nový ročník ankety pro rok 2012/2013 byl zahájen již v říjnu.
 
Vážení studenti, těšíme se na váš zodpovědný přístup k hodnocení výuky.
 

doc. MUDr. Ondřej Hrušák, Ph.D., děkan 2. LF UK
MUDr. Michal Pelíšek, člen kolegia děkana 2. LF UK 
 

Dovolte nám v několika bodech představit výsledky „ankety“ z minulého roku (2011/2012).
 

1. Účast studentů

Odborníci na studentskou evaluaci považují při našem počtu studentů v ročníku 50% účast jako hranici, od které lze výsledky ankety považovat za dostatečně vypovídající a věrohodné.
 
Průměrná účast studentů (mediků v českém studijním programu) byla v uplynulém školním roce 65,4 procent, rozptyl u jednotlivých předmětů se pohyboval mezi 52 % a 95 %.
 
Výsledky lze tedy považovat za dostatečně reprezentativní a nezbývá než všem studentům ještě jednou poděkovat za jejich spolupráci.
 

 

2. Hodnocení výuky

Zásadní součástí studentské evaluace je dotazník, který obsahuje 11–15 otázek modifikovaných podle typu konkrétního předmětu. Vyhodnocení každé otázky je dáno předem určeným klíčem, o kterém rozhodla komise složená ze studentů a pedagogů, přičemž některé otázky mají jen informativní charakter a nejsou začleněny do celkového hodnocení (jde o otázky, které většinou nemohou pracovníci ústavu/kliniky přímo ovlivnit). Výsledky této části jsou základním parametrem pro hodnocení výuky daného předmětu, jsou k dispozici na www stránkách, kde je lze průběžně sledovat i během roku.
 
Jako referenční mez považujeme průměrné hodnocení všech předmětů z roku 2006, kdy proběhl první ročník elektronické studentské ankety. Tehdy byl průměr všech předmětů 1,66. V letošním roce dosáhl hodnoty lepší – 1,61 (při hodnocení všech předmětů, včetně bakalářských oborů), resp. 1,60 (při hodnocení výuky mediků).
 
Nyní následuje tabulka s Top 10 předměty vyučovanými na naší fakultě.
 

předmět PRŮMĚR ÚČAST
Soudní lékařství 1,16 62,87
Infekční lékařství 1,16 69,17
Kardiologie – výuka na Kardiologické klinice 1,23 61,08
Zobrazovací metody 1,31 58,08
Latinská terminologie 1,32 71,34
Psychiatrie 1,32 56,67
Urologie 1,33 61,67
Patologie 1,35 73,24
Neurologie dětská 1,35 60,83
Tělovýchovné lékařství 1,40 61,08

 
Graf ukazuje průměrné hodnocení jednotlivých předmětů vyučovaných na fakultě (obor všeobecné lékařství).
 

 

3. Hodnocení pedagogů

Seznam nejlépe hodnocených pedagogů už máme samozřejmě také k dispozici, ale na jejich vyhlášení si musíme počkat až na tradiční ples fakulty. Krom některých stálic se objevila i úplně nová jména! Přehled o tom, jak byli pedagogové fakulty hodnoceni v minulém roce, naznačuje tento graf (hodnocení od 1 do 5 jako ve škole):
 

 

4. Slovní komentáře

Slovní komentáře studentů k výuce považujeme za jednu z nejdůležitějších součástí celého hodnocení. Komentáře jsou přednostům ústavů a klinik k dispozici během celého roku, mohou na komentáře reagovat a ledacos třeba vysvětlit či si vzít inspiraci pro případné aktuální změny ve výuce. Letos bylo shromážděno celkem 1137 slovních komentářů.

Vytvořeno: 27. 11. 2012 / Upraveno: 19. 2. 2019 / MUDr. Jana Djakow