Vítejte na 2. lékařské fakultě Univerzity Karlovy!
Jsme rádi, že jste se stali součástí našeho akademického a vědeckého či administrativního týmu. Tato příručka vám poskytne základní orientaci v prostředí fakulty, užitečné kontakty a informace, které vám usnadní začátek. Přejeme vám hodně pracovních úspěchů a věříme, že na 2. lékařské fakultě budete spokojeni a najdete tu přátelské, vstřícné a inspirativní prostředí.
Lékařská fakulta je součástí Univerzity Karlovy od jejího založení v roce 1348. Z původní jediné fakulty vznikly v roce 1953 v Praze fakulty tři, mezi nimi i Fakulta dětského lékařství. Od roku 1990 se nazývá 2. lékařská fakulta.
Naše fakulta sídlí v areálu Fakultní nemocnice v Motole, v jejíž dětské i dospělé části probíhá většina klinické výuky. Spojení s jednou z největších a nejmodernějších nemocnic v Evropě umožňuje naší fakultě nabízet komplexní vzdělání ve všech oborech medicíny, obohacené o znalosti ve specializovaných oborech dětského lékařství. Zázemí s více než 72 000 pacienty za rok a 2 410 lůžky, z toho 667 dětskými, poskytuje medikům možnost setkání s nejširším spektrem pacientů a diagnóz.
Část klinické výuky probíhá i ve Fakultní nemocnici Bulovka a v Ústřední vojenské nemocnici.
Výuka teoretických a preklinických předmětů probíhá převážně v Kampusu Plzeňská v Plzeňské ulici v Motole. Ústav anatomie a jeho pitevny, dostavěné v roce 2019 a nejmladší v Česku, jsou vybaveny špičkovou technikou.
1. Základní kontakty a důležitá místa
- Sídlo fakulty: V Úvalu 84, 150 06 Praha 5 – Motol
- Děkanát: 1. patro, hlavní budova a pavilon č. 10 (Personální a mzdové odd., Ekonomické odd. a Odd. pro vědu a výzkum)
- IT podpora
- Knihovna: Ústav vědeckých informací se nachází v areálu FN Motol – Pavilon 7.
- Studijní oddělení: 1. patro, hlavní budova
2. Pracovní prostředí a pravidla
- Pracovní doba: je uplatňována pružná pracovní doba, která je rozvržena do pěti dnů v týdnu. Standardně 8.00–16.30 (lze upravit dle dohody a typu úvazku).
- Nepřítomnost v práci: Každou nepřítomnost je nutné prokázat; je-li známa překážka předem, požádat včas svého nadřízeného o poskytnutí volna.
- Dovolená: Nárok na dovolenou v rozsahu, v jakém zaměstnanci náleží (vědečtí a technickohospodářští pracovníci 5 týdnů, akademičtí pracovníci 8 týdnů) by měl být vyčerpán v roce, ve kterém mu vznikl nárok. Zaměstnanci s úvazkem 0,5 a vyšším mohou čerpat nad rámec dovolené 5 dnů osobního rozvoje ročně. Podmínky čerpání tohoto volna stanoví Opatření děkana č. 5/2024.
- Možnost práce z domova: UK jako zaměstnavatel umožňuje svým zaměstnancům pracovat ze vzdáleného pracoviště v režimu tzv. home office na pracovních pozicích, kde to charakter práce dovoluje. K tomu, abyste mohli pracovat z domova, je nutné mít uzavřenou dohodu, kterou zpracuje na žádost nadřízeného zaměstnance Personální a mzdové oddělení.
- Další benefity: Příspěvek na stravu a 5 dní osobního rozvoje
- Průkaz zaměstnance: Vydává bezplatně UK Point (Celetná 13, Praha 1, přízemí, tel. 224 491 610, po–čt: 9.00–18.00, pá: 9.00–16.00, přestávka: 12.00–12.30) – je na něj navázán vstup do některých univerzitních systémů, slouží jako vstupní karta, ISIC/ITIC, knihovní průkaz apod., je proto nutné si jej vyřídit hned v den nástupu.
- Stravování: Fakultní menza a nemocniční jídelna v Motole
3. IT a přístupové údaje
- Osobní číslo UK: Identifikátor pro většinu systémů – uvedeno na zaměstnanecké kartě
- CAS (Centrální autentizační služba): https://cas.cuni.cz/. Heslo pro CAS je pro Vás naprosto zásadní vstup do dalších aplikací UK
- E-mail: Vzniká ve tvaru @email
- M365 (Outlook, Teams, Word Online aj.): Přístupné po přihlášení do CAS
- Helpdesk: Katalog služeb – GLPI
4. Vnitřní informační systémy
- WhoIs – personální systém UK
- EGJE – mzdový systém UK
- SIS – Studijní informační systém: evidence výuky a studentů
- Moodle: Platforma pro e-learning
- RIV a OBD: Evidence publikační činnosti
- INTRANET UK: Interní dokumenty, směrnice a oznámení (dostupné po přihlášení)
|
Název (odkaz) |
Popis |
Podpora a návody |
|
Centrální autentizační služba: ověření Vaší osoby pro přihlášení k univerzitním aplikacím |
||
|
Personální systém: kontakty na zaměstnance celé UK, organizační struktura UK, elektronické výplatní pásky, evidence stravenek, evidence docházky, žádost o dovolenou |
||
|
Nabídka všech kurzů, seminářů a workshopů určených zaměstnancům UK |
|
5. Administrativa, mzdové záležitosti a benefity
- Nástupní dokumentace: Řeší personální a mzdové oddělení
- Mzda: Výplata probíhá ke 14. V měsíci. Pravidla pro odměňování, tj. pro zařazování do mzdových tříd, pro přiznání a určení výše všech druhů příplatků, najdete ve Vnitřním mzdovém předpisu UK, jehož aktuální verze je zveřejněna v sekci „Předpisy“ na univerzitním webu, respektive v Opatření děkana 21/2024 (zařazování zaměstnanců do mzdových tříd, stanovení mzdového tarifu, tvůrčí volno, odměny apod.). Dotazy týkající se mzdové agendy, podepsání Prohlášení poplatníka daně z příjmu pro uplatnění slevy na dani, případně vysvětlení položek na výplatní pásce řeší mzdové účetní v Personálním a mzdovém oddělení. Pokud budete potřebovat, vydají Vám potvrzení o výši příjmu, potvrzení o zdanitelných příjmech a případně vyhotoví další dokumenty vztahující se ke mzdovým a daňovým záležitostem.
- Benefity:
- Multisport karta, plně hrazena zaměstnancem (možné zažádat po zkušební době)
- Příspěvky z sociálního fondu (Pluxee karta, příspěvek na penzijní připojištění se státním příspěvkem, doplňkové penzijní spoření, dlouhodobý investiční produkt, příspěvek na úroky z úvěru na bytové potřeby, odměny při trvání pracovního poměru 20 let a každých 10 let při dovršení 50 let věku)
- Jazykové kurzy
- Vzdělávací akce (školení, konference)
- příspěvek na stravu
- výkon práce na dálku
- 5 dní osobního rozvoje
- dostupné nájemné bydlení na UK (podrobnosti v intranetu UK)
6. Vzdělávání a věda
- Možnosti zapojení: Výuka studentů, vedení prací, účast na vědeckých projektech
- Granty a výzkum: Podpora grantových projektů – informace na webu fakulty
7. Práva a povinnosti zaměstnanců
- Etický kodex UK
- GDPR: Nutno znát základní pravidla práce s osobními daty
- BOZP a PO školení (nutné přečíst před nástupem) a Kurz sociálního bezpečí (vykonán po nástupu a zprovoznění CAS): Povinné při nástupu a dále pravidelně
- Vnitřní předpisy: Zveřejněny na webových stránkách fakulty
- Dojde-li během pracovního poměru k jakékoli změně Vašich osobních údajů, které mají vliv na mzdovou a personální agendu (např. změna adresy, zdravotní pojišťovny, narození dítěte, získání nového titulu, změna účtu atd.), je nutné, abyste takové změny co nejdříve oznámili příslušné referentce na Personálním a mzdovém oddělení.
8. Tipy a doporučení
Nebojte se ptát: Kolegové i vedení jsou zde od toho, aby vám pomohli
Kontakt v případě dotazů
Telefonní a e-mailové kontakty na personální oddělení: Děkanát / Personální a mzdové odd.
Telefonní a e-mailové kontakty všech zaměstnanců fakulty: webový Adresáře