Vyhlášení soutěže v rámci institucionálního plánu pro veřejné vysoké školy pro roky 2016–2018

2. lékařská fakulta UK vyhlašuje na základě pokynu MŠMT ČR soutěž o projekty v rámci institucionálního plánu (dále jen „IP“) pro VVŠ na roky 2016–2018. Cílem IP je přispět k naplňování jednotlivých priorit stanovených v Dlouhodobém záměru Univerzity Karlovy na roky 2016–2020 (viz DZ UK zde).

Dovolujeme si upozornit, že v rámci IP je výše příspěvku pro VVŠ nově stanovena na tříleté období 2016–2018. Cíle a aktivity tak mohou být naplňovány až v maximálním časovém horizontu tří let (tedy i méně) a v průběhu tohoto období nebude možné IP aktualizovat. Žadatelé tak mají možnost podávat projekty na jeden až tři roky a k tomu odpovídajícím způsobem naplánovat čerpání rozpočtu.

V návaznosti na tyto změny bude fakulta vyhlašovat soutěž pouze jednou za tři roky, další vyhlášení tak bude až v září roku 2018. Je důležité dostatečně promyslet plánovanou vědeckou činnost, jelikož v příštích dvou letech nebude nová soutěž vypsána.

Tématické okruhy

Projekty lze podávat pouze v rámci těchto tematických okruhů:

  1. Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů.
     
  2. Tvůrčí práce studentů směřující k inovaci vzdělávací činnosti (řešitelem může být pouze student 2. LF UK, avšak studentem musí být po celé období projektu, řešitelem mohou být všichni studenti, včetně doktorandů a bakalářů).
     

Předkládané projekty v těchto tematických okruzích musí být naplánovány jako jednoleté až tříleté, počátek kratších než tříletých projektů může být posunut na rok 2017 i 2018. U projektů, které budou realizovány jako víceleté (dvouleté až tříleté), musí být uvedeny i rozpočty na roky 2017, popř. 2018.

Zároveň musí každý projekt spadat pod jednu z priorit uvedených v Dlouhodobém záměru UK.

  1. Vzdělávací činnost: např. podpora moderních výukových metod a technologií, celoživotního vzdělávání, e-learningu ad.
     
  2. Doktorské studium: např. zapojení doktorských studentů do mezinárodních projektů, spolupráce s odborníky z jiných výzkumných center ad.
     
  3. Vědecká, výzkumná, vývojová a další tvůrčí činnost – např. podpora hostujících profesorů, badatelů, aplikace vědeckých výsledků do komerční sféry ad.
     
  4. Tzv. třetí role (tj. aktivity směřující ke spoluodpovědnosti za rozvoj společnosti i řešení závažných problémů současného světa) – např. posilování dialogu mezi akademickou obcí a širokou společností, aktivity ovlivňující směřování domácí i zahraniční politiky, podpora kooperace s ostatními vědeckými a výzkumnými organizacemi, soukromými podniky ad.
     
  5. Společenství lidí: např. podpora vytváření podmínek pro sociálně znevýhodněné studenty a pracovníky, podpora poradenských služeb, studentských spolků, podpora informovanosti studentů a široké společnosti ad.
     
  6. Zabezpečení činností: např. podpora dalšího vzdělávání pracovníků, rozšiřování zahraniční činnosti meziuniverzitní spoluprací či strategickým partnerstvím (zejména orientace na nové regiony, se kterými doposud nebyla navázána spolupráce), modernizace přístrojového a dalšího vybavení ad.
     

Pokud předkládaný projekt spadá pod více priorit DZ, uveďte všechny relevantní.

Doporučujeme důkladně nastudovat nový DZ na roky 2016–2020 a jednotlivé priority. Uvedené příklady spadající pod priority UK jsou pouze stručným výčtem možných podporovaných aktivit.

Finanční podmínky

Délka projektů je stanovena na jeden až tři kalendářní roky se začátkem od ledna 2016.
Náklady projektu lze hradit v plné výši z dotace IP.
V rámci jednoho pracoviště mohou být do soutěže podány maximálně dva projekty.
Lze požadovat jak investiční, tak neinvestiční prostředky.
Doporučená výše dotace pro investiční projekty činí  40–500 tis. Kč.
Doporučená výše dotace pro neinvestiční projekty činí 50–150 tis. Kč.
Hodnotící komise může požadované nároky na projekt snížit či upravit.

Indikátory

Nově je kladen důraz na stanovení indikátorů realizace projektu a určení jejich výchozího a cílového stavu. Hodnocení projektů se bude opírat zejména o kvalitu nastavených indikátorů.

Pro představu jak takové indikátory definovat uvádíme možné příklady v příloze. Zaměřte se na popsání těchto indikátorů, výchozího stavu a čeho chcete projektem dosáhnout.

Indikátory v příloze jsou pouze příkladem, nikoliv kompletním výčtem či povinně určenými indikátory.

Povinný obsah přihlášky

(Formulář naleznete zde.)

  • Název projektu.
  • Jméno řešitele/spoluřešitele.
  • Fakulta, ústav/klinika.
  • Tematický okruh.
  • Priorita dle DZ UK, strategický záměr v rámci dané priority.
  • Stručný popis projektu (výchozí stav, závazné cíle projektu, cílová skupina a činnosti vedoucí k naplnění těchto cílů, seznam členů týmu apod.).
  • Popis konkrétních kvantitativních a/nebo kvalitativních indikátorů realizace cílů projektu (např. realizace nákupu investic, zavedení nového předmětu do výuky, počet nově otevřených kurzů, vytvoření úloh...), popis aktivit směřujících k jejich dosažení ad.
  • Finanční požadavky a jejich závazné členění – investice, materiál (provozní náklady), služby, osobní náklady, stipendia, cestovné. (Z projektů nelze hradit režijní náklady, tedy běžné vybavení kanceláří, pronájem, telefony apod.).
  • Konkrétní rozpis finančních nákladů podle kalendářních roků 2016–2018. U investic zároveň jako přílohu dodejte, pokud je to možné, alespoň dvě konkurenční cenové nabídky.
  • Podpis odpovědného řešitele.
  • Souhlas přednosty kliniky/vedoucího ústavu s realizací projektu.

Celkový rozpočet každého z předkládaných projektů musí být zaokrouhlen na celé tisíce.

Harmonogram soutěže

Sběr přihlášek: Dva podepsané originály je nutné doručit osobně na Odd. VaV 2. LF UK, a zároveň zaslat emailem na adresu @email (zde postačí nepodepsaná verze, ve formátu .doc) nejpozději v úterý 1. 9. 2015.

Hodnocení a výběr projektů komisí 2. LF proběhne ve dnech 2.–30. 9. 2015
Případné úpravy projektů dle doporučení komise 1.–9. 10. 2015
Předání projektů na Rektorát UK 23. 10. 2015
Rozhodnutí MŠMT o financování projektů únor/březen 2016

Kontakt

Kontaktní osoba za 2. LF UK: Ing. Pavla Kačmárová
VaV 2. LF UK
tel. linka 5826
(úřední hodiny pro telefonické konzultace jsou po–čt, 8.00–13.00)
e-mail: @email
Vytvořeno: 22. 7. 2015 / Upraveno: 18. 1. 2019 / Ing. Pavla Kačmárová