TIP 2011 – Veřejná soutěž Ministerstva průmyslu a obchodu

Vyhlášení veřejné soutěže: resortní program TIP

Ministerstvo průmyslu a obchodu, Na Františku 32, 110 15 Praha 1, Staré Město,
dále jen MPO nebo poskytovatel
(kontakt: Ing. Faltus, tel. – 224 853 200, fax – 224 853 277, e-mail – @email),
vyhlašuje podle zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu a vývoje), ve znění platném ke dni vyhlášení, veřejnou soutěž ve výzkumu a vývoji na výběr projektů do resortního programu
„TIP“,
který zajišťuje podporu projektů aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje pro průmyslovou výrobu z prostředků státního rozpočtu České republiky zahajovaných v roce
2011


  • Termín odevzdání přihlášek na Grantové odd. UK 2. LF končí 9. 7. 2010.
    (5x podepsaný, orazítkovaný originál se všemi požadovanými přílohami)
  • Termín odevzdání projektu ke schválení fakultou 11. 6. 2010 (název, stručný popis projektu, partneři, finanční rozvaha včetně zajištění spoluúčasti z neveřejných zdrojů).
     
  • V případě, že se v projektu počítá s experimentální prací se zvířaty, navrhovatel musí přiložit i schválený projekt pokusů (komise – kontakt – Mgr. Hlavička, MUDr. Maxová)
  • V případě nutnosti ohlášení či povolení od SÚKL musí řešitel doložit souhlas SÚKL, popř. alespoň žádost o vyjádření SÚKL.
  • Pokud navrhovatel žádá po fakultě finanční spoluúčast, musí podat prostřednictvím Grantového odd. žádost o finanční spoluúčast na projektu (spolu s anotací projektu a finanční rozvahou) do kolegia děkana. Tato žádost se odevzdává cca 1 týden před termínem odevzdání přihlášky na Grantové odd. fakulty. Upozornění: v projektu je požadována spoluúčast z neveřejných zdrojů, ověřte si předem možnosti získání takové spoluúčasti. Projekty jsou cíleně určeny pro průmyslový vývoj a předpokládají hlavně zapojení, i finanční, z podnikové sféry!
  • Pokud bude navrhovatel potřebovat k projektu povolení nakládání s geneticky modifikovanými organismy – konkrétní informace viz MUDr. J. Madžo, doc. MUDr. J. Zuna (KDHO)
  • Pokud se budou grantu účastnit s UK 2. LF i spolupříjemci (jiné organizace), je třeba za ně dodat požadované dokumenty – přílohy za tyto organizace, podniky.
     

Kompletní text vyhlášení, pravidla a vstup do internetové přihlášky najdete na

http://www.mpo.cz/dokument73229.html
 

A. Resortní program výzkumu a vývoje „TIP“

Program byl schválený usnesením vlády České republiky ze dne 22. srpna 2007 č. 942 a notifikovaný v Evropské komisi 20. 11. 2008 pod č. N 662/2007.
 
Program realizuje účelovou podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje z prostředků státního rozpočtu České republiky určených na tento účel v rozpočtové kapitole Ministerstva průmyslu a obchodu.
 

  1. Doba trvání.
    Doba trvání programu je stanovena na roky 2009 až 2017.
     
    Příjem žádostí do programu na roky 2010 až 2014 se provádí formou Veřejné soutěže ve výzkumu, vývoji a inovacích (dále jen Veřejná soutěž) každoročně vždy v předcházejícím roce.
     
    Ukončení řešení všech projektů je určeno na rok 2017 s tím, že se doba řešení jednotlivých projektů předpokládá v trvání do čtyř let (48 měsíců), přičemž řešení musí být započato v roce, na který byla vyhlášena Veřejná soutěž.
     
  2. Účel dotace poskytované v programu a právní základ.
    Účelem programu TIP je poskytovat podporu z veřejných prostředků výzkumným a vývojovým projektům prováděným před vstupem do podmínek soutěže na trhu, zajišťujícím aplikovaný výzkum a experimentální vývoj pro racionální průmyslovou výrobu budoucnosti, za účelem posílení produkce v České republice a následně i v Evropské unii, k zajištění udržitelného rozvoje ve všech jeho dimenzích, tj. ekonomické, sociální a environmentální, k zajištění plynulé a trvalé tvorby poznatků pro průmyslovou výrobu a k zajištění jejich rychlého a efektivního využívání.
     
    Projekty musí přinášet mj. i výrazný motivační účinek pro další výzkumně vývojovou činnost ve smyslu části 6. Rámce Společenství pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací č. 2006/C 323/01 ze dne 30. prosince 2006 (dále jen Rámec).
     
    Účast, resp. získání podpory, v tomto programu má napomoci výrobním organizacím zaujmout takovou pozici na trhu, která by jim umožnila rychle reagovat na změny a spolupodílet se na nich, či je utvářet, a to především těm výrobním organizacím, které skýtají záruku dlouhodobého udržení se na českém trhu. Významně by měl být podpořen aplikovaný výzkum a experimentální vývoj pro malé a střední podniky.
     
    Přitom bude postupováno podle platného právního řádu České republiky, především podle zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu a vývoje) ve znění platném ke dni vyhlášení, (dále jen Zákon) a podle prováděcích předpisů k tomuto Zákonu, upravujících účelovou podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje z prostředků státního rozpočtu České republiky a Veřejnou soutěž, dále podle Rozpočtových pravidel a navazujících a souvisejících právních předpisů, vše v platném znění.
     
    Stejně tak budou respektovány i podzákonné předpisy z oblasti podpory aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje a Národní politika výzkumu, vývoje a inovací.
     
    Současně bude respektován i platný Rámec, vč. souvisejících a navazujících platných předpisů.
     
    Na poskytnutí podpory na řešení programového projektu výzkumu a vývoje není právní nárok.
     
  3. Podpora, její druh a výše.
    Podpora bude poskytována jako účelová podílová dotace na programový projekt. Výše podílu podpory z celkových uznaných nákladů potřebných na vyřešení daného projektu bude stanovena podle Rámce. Projekty z oblasti základního výzkumu a aplikovaného výzkumu se stoprocentní podporou nebudou podporovány. Základní výzkum a aplikovaný výzkum podporovaný 100 % ze státního rozpočtu nesmí obsahovat ani jednotlivé programové projekty.
     
  4. Předpoklady pro poskytnutí dotace.
    Předpokladem pro poskytnutí dotace je účast ve Veřejné soutěži, vyhlášené podle Zákona a souvisejících předpisů v platném znění a dodržení jednotlivých ustanovení Rámce.
     
    V případě spolupráce uchazeče a jednoho dalšího účastníka projektu může dotaci na podporu programového projektu výzkumu a vývoje obdržet pouze ten uchazeč, který sám zajistí nejméně 50 % řešení projektu vlastními zaměstnanci, měřeno spotřebou té části uznaných nákladů na projekt, určených jako osobní náklady.
     
    V případě spolupráce uchazeče se dvěma a více dalšími účastníky projektu musí být jejich podíly na řešení projektu, měřeno spotřebou osobních nákladů, objemem srovnatelné, resp. věcně odpovídající jejich odbornému zaměření. Podpora bude poskytnuta prostřednictvím jednoho z účastníků projektu (budoucího příjemce).
     
    Náklady na pořízení dlouhodobého hmotného majetku nejsou uznanými náklady na řešení programového projektu.
     
    Celkové náklady na pořízení dlouhodobého nehmotného majetku mohou v projektu činit maximálně 20 % z celkových způsobilých nákladů. Dlouhodobý nehmotný majetek musí být v žádosti podrobně specifikován, vč. dodavatele a jeho nezbytnost pro řešení projektu musí být náležitě zdůvodněna. Potřeba dlouhodobého nehmotného majetku bude individuálně posuzována.
     
    Předpokládají se výsledky řešení, které budou po navazující etapě přípravy výroby realizovatelné v praxi, nebo které jednoznačně povedou, na základě dalšího navazujícího experimentálního vývoje a po následné etapě přípravy výroby, k realizaci v praxi. Dále takové výsledky, které lze uplatnit i v jiných organizacích a podnikatelských subjektech a výsledky, které mají širší uplatnění.
     
  5. Příjemci podpory (dotace).
    Příjemci podpory, resp. dotace ze státního rozpočtu České republiky, na programový projekt výzkumu a vývoje podle Zákona mohou být:
    • podnikatelské subjekty – právnické i fyzické osoby, které vedou účetnictví podle platného zákona o účetnictví a jsou zapsané v obchodním rejstříku – z oblasti průmyslové výroby, včetně malých a středních podniků, které řeší projekt samy vlastními zaměstnanci, nebo ve spolupráci s dalšími účastníky projektu a prokážou schopnost projekt kofinancovat z vlastních nebo jiných neveřejných prostředků,
    • výzkumné organizace (výzkumné ústavy, veřejné výzkumné instituce) a školy mohou obdržet podporu jako příjemci v tomto programu pouze v případě, když prokazatelně doloží zdroje spolufinancování uznaných nákladů na projekt z vlastních neveřejných prostředků, či jiných neveřejných prostředků.
       
    Podnikatelské subjekty – právnické i fyzické osoby, které vedou účetnictví podle platného zákona o účetnictví a jsou zapsané v obchodním rejstříku – působící v oblasti průmyslové výroby, včetně malých a středních podniků i výzkumné organizace (výzkumné ústavy, veřejné výzkumné instituce) a školy se mohou účastnit řešení projektů jako další účastníci projektu bez omezení.
     
    Jestliže se předpokládá spolupráce na řešení projektu, musí být doložena právně platnou smlouvou o spolupráci, nebo smlouvou o smlouvě budoucí, na řešení tohoto projektu.
     
  6. Kritéria pro hodnocení vhodnosti programových projektů k podpoře a charakteristika cílů programu.
    • Orientace na budoucnost:
      aktivní orientování výzkumně vývojového potenciálu škol, vědeckých pracovišť a veřejných výzkumných institucí na výstupy použitelné v průmyslu; špičkové technologie a výrobky; biotechnologie; nanotechnologie a nanomateriály; dosažitelnost pozice světové špičky; výrobky, technologie a služby naplňující potřeby lidí na kvalitativně a převratně vyšší úrovni; modernizace tradičních výrob; evokace nových možností; řešení obsahující rizika.
       
    • Hospodářský význam:
      zlepšení konkurenceschopnosti českého průmyslu v rámci evropského prostoru; zvýšení výkonnosti a posílení významu výrobních organizací; podpora malých a středních podniků; vytvoření nových pracovních míst a jejich udržení; šetrnost k životnímu prostředí (maloodpadové technologie, recyklace, zlepšování životního prostředí, ekologická přeprava, likvidace a snižování ekologických zátěží, využití druhotných surovin apod.); výrobní formy, které šetří zdroje, efektivněji je využívají, nebo využívají netradiční či obnovitelné zdroje; sociálně únosný vývoj.
       
    • Použitelnost řešení:
      interdisciplinarita – výrobky a technologie s vícenásobným využitím; mezioborové technologie; komplexní technologie a inovace, které řeší současně potřebu, design, výrobu, distribuci, použití i řízení produkce; spolupráce výzkumu a ekonomiky; záměry vedoucí ke zvýšení úrovně řízení nákladů (controlling).
    • Působnost cílů:
      přesvědčivost nebo šance na uplatnění výsledků řešení (záměru); transfer vědomostí (výsledků aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje) do praxe; možnost použití pro podniky z různých hospodářských odvětví a vhodnost i pro malé a střední podniky.
       
  7. Cíle programu a jejich odůvodnění.
     
    Nové materiály a výrobky:
    Aby výrobní organizace uspěla na trhu, musí soustavně pečovat o svou produkci, plánovat ji, rychle realizovat nové potřebné změny a promyšleně je uvádět na trh.
     
    Budou podporovány takové projekty aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje, které zajistí implementaci dobrých myšlenek do nových konkurenceschopných materiálů a materiálů dosud neznámých vlastností, nanomateriálů, nových nebo zlepšených průmyslových výrobků a zařízení, včetně event. pořízení a ověření vzorků, prototypů, nebo předváděcích zařízení a prověření nových technologií. Aplikovaný výzkum a experimentální vývoj musí být orientován na budoucí potřeby trhu, musí sledovat udržitelnost a šetření zdrojů, musí respektovat ekologické, energetické a sociální faktory.
     
    Lze považovat za prokázané, že právě výrobky založené na nejnovějších poznatcích mají vyšší přidanou hodnotu a přinášejí výrobci možnost dlouhodobého udržení se na trhu.
     
    Nové progresivní technologie:
    Optimalizace konvenčních výrobních postupů, vývoj nových a používání progresivních výkonnějších technologií je nezbytným předpokladem, jak si udržet pozice v podmínkách stále se zostřující globální konkurence. Při vytváření nových výrobních procesů je nutné v širokém měřítku analyzovat možnosti zlepšení a využívat je až na jejich samotnou hranici.
     
    Cílem je dosáhnout konkurenceschopnost prostřednictvím mezinárodně uznávaných veličin pro přesnost, kvalitu, bezpečnost výroby, rychlost zajištění dodávek, hospodárnost, ekologii a prostřednictvím technologií s vícenásobným využitím, mezioborových technologií, biotechnologií, nanotechnologií apod.
     
    Nové informační a řídicí systémy:
    Velmi důležitými složkami racionální a progresivní výroby, které ji významně ovlivňují, jsou optimální řízení výrobních procesů, maximum relevantních informací vstupujících do výrobního procesu, informace o průběhu technologických operací, informace o produktu a jeho použití, o nově vznikajících požadavcích na produkt a také maximum informací vyhodnocujících výrobní proces v celém jeho průběhu.
     
    Budou podporovány takové projekty aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje, které povedou k výrobě více ekonomické, ekologické, bezpečnější, flexibilní, rychlejší apod.
     
    Z výzkumně vývojových aspektů jde především o integrativní metody a nástroje k efektivnímu plánování, realizaci, využívání a vyhodnocování výrobních procesů odpovídajících požadavkům doby, o způsoby řešení pro nové a adaptované výrobní prostory a výrobní systémy, o rekonfigurovatelná řízení výrobních procesů, o řídicí postupy pro struktury výrob odpovídajících požadavkům doby se zřetelem k přizpůsobitelné organizaci práce a s ohledem k novým koncepcím používání modelů provozních činností.
     
  8. Kritéria hodnocení a očekávané přínosy programových projektů a programu.
    V programu budou podporovány zpravidla menší projekty aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje z celého spektra výroby českého průmyslu. Předpokládají se projekty řešící aplikovaný výzkum a experimentální vývoj nových výrobků, zlepšených technologií a úsporných, vůči životnímu prostředí šetrných postupů, které přispějí ke zvýšení konkurenční schopnosti české ekonomiky a zprostředkovaně i ke vzniku nových pracovních míst. Kritérii pro jejich výběr ve Veřejné soutěži jsou novost, kterou řešení projektů přináší, vhodnost a závažnost řešení projektů z hlediska jejich přínosů pro Českou republiku, event. i pro státy Evropské unie či Evropskou unii jako celek. Proto jsou stanoveny přínosy programu v závislosti na Rejstříku informací o výsledcích (RIV).
     
    Každý podporovaný projekt musí vykázat alespoň jeden z níže uvedených druhů výsledků označených P, F, Z, G, N nebo R.
     

    Druh výsledku

    P – patent

    Patentem je vynález, kterému je vydáno osvědčení o vynálezu, které uděluje: – u českého patentu Úřad průmyslového vlastnictví za podmínek stanovených zákonem č. 527/1990 Sb., o vynálezech a zlepšovacích návrzích, ve znění pozdějších předpisů; – u evropského patentu Evropský patentový úřad za podmínek stanovených evropskou patentovou úmluvou; – u ostatních patentů příslušný patentový úřad podle podmínek stanovených daným patentovým úřadem. Výsledkem je udělený patent. Za uplatněný výsledek tohoto druhu lze tedy považovat výsledek až v okamžiku vydání patentové listiny (v případě českého patentu), event. jiné listiny, která má stejný účinek. Za výsledek tohoto druhu nelze považovat patentovou přihlášku, a to v jakékoliv fázi řízení o udělení patentu. Upřesnění pro účely hodnocení: Hodnotí se pouze udělený patent, nikoliv patentová přihláška. Bodově budou odlišeny patenty národní (jakýkoliv patent udělený národním patentovým úřadem, s výjimkou USA a Japonska) a mezinárodní (evropský, mezinárodní, USA, Japonsko). U národních patentů bude dále rozlišováno, zda je patent doposud nevyužívaný nebo je využíván vlastníkem patentu, nebo zda je využíván na základě platné licenční smlouvy. V případě cizích národních patentových úřadu (kromě EPO a USPTO) uvést odkaz na jeho webové stránky nebo přímo na informace o patentu (dohledatelnost výsledku).

    Z – poloprovoz

    Jedná se o zkušební a ověřovací provozy, sloužící pro ověření vlastností, činností, poruchovosti a dalších sledovaných parametrů před uvedením (např. technologie nebo systému) do provozu k maximálnímu nebo plánovanému výkonu. Nutnou podmínkou je novost a unikátnost ověřovaného návrhu – celý výrobní postup (technologie) i strojní vybavení; za poloprovoz nelze označit stávající nebo již funkční provozy, u kterých dochází k obměně, rozšíření nebo vylepšení pouze dílčích technologických nebo systémových prvků, včetně prvků ovládacích.

    Z – ověřená technologie

    Jedná se o obdobu poloprovozu s tím rozdílem, že novost je aplikována u výrobního postupu (technologie). Podmínkou je testování (ověření) technologie, podložené protokolem o ověření a následné uplatnění ve výrobě. Takovým termínem lze např. označit výsledek, který je předmětem smlouvy o uplatnění výsledku uzavřené mezi autorem výsledku (příjemcem nebo dalším účastníkem projektu) a uživatelem výsledku. Zahrnuje i lékařské postupy.

    F – užitný vzor

    Užitným vzorem jsou technická řešení, která jsou nová, přesahují rámec pouhé odborné dovednosti a jsou průmyslově využitelná. Za užitný vzor lze považovat pouze taková technická řešení, která jsou zapsána Úřadem průmyslového vlastnictví v rejstříku užitných vzorů. Podrobnosti o přihlášení, zápisu a době platnosti užitného vzoru stanovuje zákon č. 478/1992 Sb., o užitných vzorech, ve znění pozdějších předpisů.

    F – průmyslový vzor

    Průmyslovým vzorem je výsledek, který požívá ochrany podle zákona č. 207/2000 Sb., o ochraně průmyslových vzorů a o změně zákona č. 527/1990 Sb., o vynálezech, průmyslových vzorech a zlepšovacích návrzích, ve znění pozdějších předpisů. Povinně budou do RIV uváděny údaje o registraci vzorů (označení příslušného orgánu, datum přiděleného osvědčení, číslo osvědčení).

    G – prototyp

    Jedná se o složitější průmyslový výrobek, zhotovený jako jeden kus k ověření vlastností konstrukce v praxi nebo na zkušebně před zavedením sériové nebo hromadné výroby. Za takový výsledek může být považován pouze takový výrobek, jehož vývoj byl cílem řešení projektu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje nebo jiných aktivit aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje, podporovaného podle Rámce Společenství pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací.

    G – funkční vzorek

    Jedná se o obdobu prototypu, pouze s tím rozdílem, že za experimentálním vývojem či výrobou funkčního vzorku bezprostředně nenásleduje sériová nebo hromadná výroba. Jedná se např. o návrh, experimentální vývoj a následnou výrobu unikátního přístroje nebo laboratorního zařízení. Za takový výsledek může být ale považován pouze takový výrobek nebo přístroj, jehož experimentální vývoj byl cílem řešení projektu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje nebo jiných aktivit aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje, podporovaných podle Rámce Společenství pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací.

    N – uplatněná certifikovaná metodika

    Jedná se o výsledek, kdy autor výsledku vypracuje metodiku (nutnou podmínkou je novost postupů), která byla příslušným orgánem státní správy schválena a doporučena pro využití v praxi. Upřesnění pro hodnocení: Podmínkou je udělení mezinárodně uznávané certifikace (akreditace) u příslušného odborného certifikačního (akreditačního) orgánu nebo osvědčení příslušného odborného orgánu státní správy, který je věcně odpovědný za oblast, ve které jsou metodika nebo postup uplatňovány. V případě kdy certifikaci uděluje věcně příslušný poskytovatel, musí být taková certifikace udělena odborným útvarem (odborem) poskytovatele na základě vypracování dvou nezávislých oponentních posudků. Metodiky nebo postupy bez takového schválení (akreditace, certifikace) nebudou ohodnoceny. Metodiky nebo postupy bez takového schválení (akreditace, certifikace) nebudou ohodnoceny.

    R – software

    Jedná se o výsledek, kdy software vznikl prokazatelně v souvislosti s řešením výzkumné aktivity a jeho autorem (tvůrcem) je / jsou osoby podílející se u příjemce (nebo dalšího účastníka projektu) na řešení výzkumné aktivity, a který může být volně využíván v souladu s licenčními podmínkami tvůrce a v souladu s § 16 zákona č. 130/2002 Sb. Nejedná se o software, který příjemce vytvořil pouze pro svoji potřebu a který využívá pouze příjemce nebo další účastník projektu, nebo který je určen výhradně a pouze po potřeby poskytovatele (tzn. pokud není jeho experimentální vývoj dán požadavkem právních předpisů nebo rozhodnutím orgánu státní správy nebo samosprávy).

     
    Ostatní výsledky dle struktury RIV nebudou při hodnocení programového projektu k podpoře zvažovány, mohou být však po ukončení projektu v RIV vykázány.
     

B. Způsobilost uchazečů o podporu

Podporu na programový projekt v tomto programu mohou obdržet pouze uchazeči, kteří splňují podmínky způsobilosti dané § 18 Zákona. Uchází-li se o řešení jednoho projektu společně více uchazečů, vztahuje se povinnost prokázat svoji způsobilost na všechny tyto uchazeče. Způsobilost prokazuje uchazeč doklady povinně předkládanými k návrhu programového projektu (originálem či úředně ověřenou kopií dokladu). Prokázání způsobilosti uchazečů je specifikováno v elektronické interaktivní přihlášce a v bodech A.4 a 5. vlastního programu uvedeného výše.
 

C. Způsob a kritéria hodnocení návrhů programových projektů

  1. Hodnocení návrhů programových projektů.
    Žádost o podporu projektů bude komplexně posuzovat, v souladu s § 21 Zákona, komise pro přijímání návrhů projektů a odborný poradní orgán poskytovatele s využitím posudků nejméně dvou nezávislých oponentů podle následujících hledisek:
    • splnění podmínek pro zařazení žádosti o podporu projektů do soutěže (viz část E.2.),
    • míry souladu s kritérii pro hodnocení návrhů projektů (viz odst. 2.),
    • naplnění cílů a kritérií programu (viz část A.).
       
  2. Obecná kritéria pro hodnocení návrhů programových projektů.
    • podmínkou pro zařazení žádosti o podporu programového projektu do Veřejné soutěže je dodržení všech náležitostí uvedených v zadávací dokumentaci, tedy v tomto vyhlášení Veřejné soutěže a v interaktivní elektronické přihlášce,
    • naplnění cílů a priorit vyhlášeného programu,
    • technicko-ekonomická úroveň a komplexnost navrženého řešení,
    • znalost řešení analogických problémů v zahraničí,
    • závažnost a aktuálnost záměru,
    • potřebnost nového výrobku nebo technologie, event. doložená průzkumem nebo studií,
    • srovnatelnost nového výrobku nebo technologie se světovou úrovní z hlediska technických parametrů, kvality a ceny,
    • předpokládaný objem výroby a možnosti jejího umístění, uplatnění, využití, prodeje,
    • prokázání odborné způsobilosti řešitelského týmu k řešení daného programového projektu,
    • prokázání ekonomické a finanční způsobilosti uchazeče (příjemce) a event. dalších účastníků projektu k řešení programového projektu a k následnému využití výsledků řešení,
    • prokázání způsobilosti uchazeče (příjemce) a event. dalších účastníků projektu materiálně a technicky zabezpečit programový projekt na požadované úrovni po celou dobu jeho řešení (technická vybavenost, prostory, materiál, pomocný technický a obslužný personál, popř. výrobní, zkušební a laboratorní kapacity apod.),
    • přiměřenost časového plánu programového projektu (včasnost splnění cílů, termín využití výsledků),
    • přiměřenost finančních požadavků na řešení programového projektu, podle podrobného rozpisu uznaných nákladů na řešení projektu a jejich zdůvodnění, uvedeného ve vlastním projektu (příloha č. 1 žádosti),
    • smluvní právně závazné doložení spolupráce na řešení předmětného programového projektu, pokud se spolupráce předpokládá, a to buď smlouvou o spolupráci, nebo smlouvou o smlouvě budoucí.
       

D. Vyhlášení a uzávěrka Veřejné soutěže

  • soutěž se vyhlašuje dnem 5. května 2010,
  • příjem žádostí o podporu (soutěžní lhůta) končí dnem 16. července 2010. Rozhodující je podací razítko pošty toho dne, nebo razítko podatelny poskytovatele toho dne do 12.00,
  • do termínu uzávěrky soutěže může uchazeč podanou žádost o podporu odvolat (vzít zpět),
  • výsledky soutěže budou vyhlášeny v souladu s § 20 odst. 2 a § 21 odst. 7 Zákona po uplynutí hodnotící lhůty na webové stránce MPO (www.mpo.cz) do 12. ledna 2011,
  • poskytovatel si vyhrazuje právo požádat v průběhu hodnotící lhůty o doplnění informací o programovém projektu nebo o účastnících jeho řešení,
  • poskytovatel si v souladu s § 24 Zákona vyhrazuje právo zrušit vyhlášenou Veřejnou soutěž a programovým projektům hodnoceným v této soutěži podporu neposkytnout. Rozhodnutí o zrušení Veřejné soutěže nebo o omezení počtu podporovaných projektů bude vycházet z celkového objemu prostředků přidělených MPO na podporu výzkumu a vývoje v příslušné položce státního rozpočtu.
     

E. Další pokyny a informace

  1. Právní rámec poskytování podpory programovým projektům aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje z veřejných prostředků.
    Podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje (AVaEV) upravuje zákon č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (Zákon), ve znění ke dni vyhlášení Veřejné soutěže.
     
    Poskytování podpory spadá zároveň do působnosti zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů v platném znění (Rozpočtová pravidla).
     
    Podporu výzkumu a vývoje dále upravuje Rámec Společenství pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací č. 2006/C 323/01 ze dne 30. prosince 2006.
     
    Úplné znění příslušných právních dokumentů, jakož i další informace o podpoře AVaEV, je zpřístupněno na internetové adrese Rady pro výzkum, vývoj a inovace.
     
    Účelová podpora může být podle Zákona poskytnuta výhradně na programové projekty AVaEV, které budou vybrány na základě Veřejné soutěže provedené podle Zákona.
     
  2. Podmínky pro zařazení žádostí o podporu programových projektů do soutěže.
    • žádost o podporu programového projektu musí být do soutěže podána na předepsaných formulářích, vytištěných jako závěrečná fáze (poslední krok) interaktivní elektronické přihlášky, a to ve čtyřech originálních vyhotoveních, přičemž se uchazeč musí ujistit o správnosti a komplexnosti odesílaných žádostí. Každé vyhotovení žádosti musí být úplné a musí obsahovat všechny předepsané údaje, povinné a event. doplňující přílohy,
    • žádost o podporu programového projektu (všechny čtyři kompletní výtisky, na čestném prohlášení a event. na smlouvách, originálně a právoplatně podepsané – viz výpis z přiloženého obchodního rejstříku, nebo jiného zákonem určeného dokumentu) musí být předána poskytovateli nebo poslána na jeho adresu v jedné zapečetěné obálce výrazně označené nápisem „Veřejná soutěž v AVaEV MPO – program TIP – Neotvírat!“. Na obálce musí být rovněž uveden název uchazeče a jeho adresa,
    • v jedné obálce může být pouze žádost o podporu jednoho programového projektu (čtyři stejnopisy),
    • všechny listy každého jednotlivého výtisku žádosti o podporu spolu s přílohami musí být nerozebíratelně a pevně spojeny (svázány) do jednoho celku, aby nemohly být volně vyjímány nebo k nim přikládány další, a zapečetěny (zajištěny) provlečením šňůry nebo stuhy všemi těmito listy,
    • po skončení soutěžní lhůty není přípustné žádost a přílohy opravovat ani doplňovat,
    • podpora může být poskytnuta pouze uchazečům, kteří splňují kvalifikační předpoklady podle Zákona (§ 18) a není proti nim vedeno žádné exekuční řízení, nevedou žádný soudní spor a ani neví o tom, že by se proti nim někdo chystal vést spor, jehož výsledek by mohl významně ovlivnit jejich majetkovou situaci,
    • každý uchazeč s výjimkou vysokých škol, ústavů Akademie věd ČR a veřejných výzkumných institucí, musí k žádosti přiložit oprávnění (doklad) k výzkumné a vývojové činnosti; totéž platí i pro každého dalšího účastníka projektu, pokud to předpokládané činnosti na řešení projektu vyžadují,
    • podporu programového projektu může obdržet pouze uchazeč, který vede účetnictví podle platného zákona o účetnictví,
    • příjemce je povinen kdykoliv na žádost poskytovatele prokázat, že je stále způsobilý pro řešení projektu ve smyslu § 18 zákona,
    • jestliže se předpokládá spolupráce na řešení projektu mezi uchazečem a dalším nebo dalšími účastníky projektu, musí být doložena právně platnou smlouvou, nebo smlouvou o smlouvě budoucí, o spolupráci na řešení tohoto projektu,
    • pravdivost všech dat uvedených v žádosti o podporu a splnění kvalifikačních předpokladů musí být v každém výtisku žádosti doložena čestným prohlášením, originálně podepsaným, členem nebo členy statutárního orgánu uchazeče i event. dalších účastníků projektu, kteří mohou podle platného výpisu z obchodního rejstříku, nebo jiného, zákonem určeného dokladu, za společnost podepisovat,
    • žádost o podporu programového projektu musí být doručena do podatelny MPO nebo podána na poště ve stanovené lhůtě,
    • náklady na pořízení dlouhodobého hmotného majetku nejsou uznanými náklady na řešení projektu,
    • náklady na pořízení dlouhodobého nehmotného majetku celkem mohou v projektu činit maximálně 20 % z celkových uznaných nákladů. Dlouhodobý nehmotný majetek musí být v žádosti podrobně specifikován, vč. jeho dodavatele a jeho nezbytnost pro řešení projektu musí být náležitě zdůvodněna. Potřeba dlouhodobého nehmotného majetku bude individuálně posuzována,
    • do soutěže nemohou být podávány žádosti o podporu programového projektu se stupněm utajení podle zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a bezpečnostní způsobilosti, v platném znění,
    • řešení programového projektu musí být započato v roce 2011,
    • výsledky řešení programových projektů musí být přednostně realizovány a využívány na území České republiky,
    • účast uchazeče v těchto programech nevylučuje možnost jeho účasti v dalších českých nebo zahraničních programech,
    • uchazeč je povinen upozornit na veřejnou podporu identického nebo podobného programového projektu či části projektu, který řeší,
    • z posuzování budou vyřazeny návrhy programových projektů těch uchazečů o podporu, kteří nedostáli v předcházejících třech letech podmínkám smlouvy nebo rozhodnutí na podporu řešení projektu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje v programech MPO (§ 14 Zákona),
    • jestliže programový projekt předpokládá experimentální práce se zvířaty, je nutné doložit, ve smyslu zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon OZT“) a vyhlášky č. 207/2004 Sb., o ochraně, chovu a využití pokusných zvířat, „akreditaci uživatelského zařízení“, schválený „projekt pokusů“, „osvědčení chovného zařízení“, event. „stanovisko příslušného orgánu ochrany přírody k projektu pokusů“. Dále je nutné předložit kopii osvědčení řešitele podle § 17 zákona OZT,
    • nedodržení některé z podmínek bude mít za následek nezařazení žádosti o podporu programového projektu do Veřejné soutěže (§ 21 Zákona),
    • rozhodnutí o výsledku veřejné soutěže je konečné a nelze se proti němu odvolat,
    • na poskytnutí podpory ze státního rozpočtu na řešení projektu není právní nárok.
       
  3. organizační zajištění a další náležitosti Veřejné soutěže.
    • text vyhlášení Veřejné soutěže (inzerátu) a její podmínky jsou zpřístupněny na webové adrese MPO – www.mpo.cz,
    • vstup do interaktivní elektronické přihlášky umožňuje kliknutí na předcházející podtržené sousloví uvedené několikrát v textu vyhlášení,
    • event. upřesňující dotazy k formální stránce konkrétní žádosti může uplatnit pouze příslušný uchazeč, a to výhradně telefonicky na shora uvedeném telefonním čísle kontaktní osoby poskytovatele,
    • chybně vyplněné žádosti, žádosti nepřípustně upravované, nekompletní žádosti a žádosti, které nebudou jinak splňovat předepsané podmínky, nebudou zařazeny do soutěže,
    • předpokládaný termín uzavření smlouvy nebo vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory se řídí § 25 odst. 1 Zákona za podmínek uvedených v § 25 odst. 2 Zákona,
    • uchazeč může zahájit řešení projektu v období od 1. ledna 2011 do 31. prosince 2011 s tím, že pokud bude vybrán k podpoře v programu „TIP“, může uplatnit uznané náklady na řešení projektu počínaje datem uvedeným v žádosti,
    • v průběhu hodnotící lhůty nebudou poskytovány žádné informace, vztahující se ke konkrétním žádostem a projektům a k průběžným výsledkům hodnocení,
    • s žádostmi o podporu programových projektů bude nakládáno v souladu s tam vyznačeným stupněm důvěrnosti údajů,
    • žádosti o podporu se uchazečům nevracejí,
    • průběh řešení a financování projektu bude kontrolován způsobem a v rozsahu stanoveném § 13 Zákona.
       
Vytvořeno: 27. 5. 2010 / Upraveno: 10. 1. 2019 / Mgr. Gabriela Hlaváčová